Firman Allah SWT

"Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Ditangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu."(Ali Imran; 26)

Wednesday, July 11, 2012


KENAPA PAS TAK SURUH DAP & PKR TUKAR DASAR UNTUK BERSATU DENGAN PAS?

Tak habis2 PAS menyalak suruh UMNO tukar dasar perjuangan! Pas pernah kata, kalau nak bersatu dengan PAS, maka UMNO kena tukar dasar perjuangan kebangsaan mereka dahulu", lebih kurang begitulah syarat yg dikenakan PAS hanya untuk muzakaran tentang ummah dengan mereka. Hebat sungguh PAS ini! Syarat mereka itu bagaikan berbunyi "kalau nak bersatu dengan kami, UMNO mestilah ubah diri jadi macam kami yg tersangat Islam, warak, berakhlak mulia dan sangat tinggi imannya"! Begitu bongkak dan takbur sekali PAS untuk harga sebuah "penyatuan umat Islam" di Malaysia?

PAS meletakkan syarat kepada UMNO untuk mengubah dasar perjuangannya dan mengikut dasar Islam. Kita ingin sangat nak bertanya kepada Nik Aziz, pada Hadi Awang, pada Husam, pada Nasarudin, pada Nasrudin Tantawi atau pada Mat Sabun, pada semua Dewa Ulama' PAS dan kepimpinan PAS yg tertinggi...

APAKAH DAP DAN PKR ITU MEMPERJUANGKAN DASAR ISLAM? KENAPAKAH PAS SANGGUP BERSATU DENGAN DAP DAN PKR YG TERANG2 TIDAK MEMPERJUANGKAN DASAR ISLAM? MENGAPAKAH UMNO YG MELETAKKAN DASAR DAN KEMULIAAN ISLAM DIPERINGKAT TERTINGI DALAM PERJUANGANNYA DIANGGAP MUSUH OLEH PAS?

Ini yg amat membinggungkan, atau Pas sememangnya benggong. Dimanakah PAS meletakkan akal fikirannya? Dimanakah PAS meletakkan penilaian akal fikiran yg waras sebagai sebuah parti yang mengaku Islam? Apakh PAS berfikir ketika meletakkan syarat sebegitu kepada UMNO untuk membayar harga sebuah perpaduan umat Islam di Malaysia?

PAS sungguh "buta"! PAS sungguh angkuh! PAS sungguh biadap! Yg paling tepatnya, PAS sememangnya tidak pernah ikhlas dalam perjuangannya mengenai Islam. Pada PAS, Islam itu hanyalah "topeng". PAS bijak berlakon dihadapan penyokongnya. PAS bijak untuk menagih simpati. Kononnya "jihad", padahal mereka telah bermain perang phsykologi untuk memanipulasi Islam sebagai "umpan" politik mereka! PAS hanya sebuah parti dan bukannya agama...sekarang PAS berpakat dengan DAP dan PKR- apa jenis perjuangan Islam berpakat dgn parti KAFIR DAP..apa jenis...Mana dia ISLAM.....

Tidakkah PAS sedar bahawa "syarat" mereka itu telah "makan tuan"? Laporan pernah mendedahkan bahawa PKR dan DAP berdekah2 mentertawakan "kesetiaan" PAS yg "buta" terhadap mereka. PKR dan DAP kembang kempis hidung mereka mentertawakan tok2 lebai PAS yg senang diperdayakan. PKR dan DAP begitu "lega" dengan "kebendulan" PAS yg ternyata begitu mudah di"perkuda"kan!

Pastinya PAS takkan percaya dan tidak akan mendengar apa yg kita sampaikan kepada mereka tentang apa pandangan "tersirat" DAP dan PKR tentang diri mereka. PAS kata kita berdusta! PAS kata kita "jealous"! Mereka hanya menipu diri mereka sendiri. Cubalah katakan bahawa dakwaan ini datangnya dari satu badan bebas yg begitu PAS sanjungi, pastinya PAS akan percaya. Namun, PAS percaya atau tidak, kita sekali lagi ingin mengatakan bahawa PAS memang dibodohkan untuk terus setia dan percaya pada PKR dan DAP!

Perbezaan dasar perjuangan PAS dengan PKR adalah sangat ketara. Perbezaan di antara PAS dan DAP pula sangat kontra! Bagai langit dengan bumi. Namun, PAS tidak pernah memaksa DAP dan PKR untuk mengubah dasar perjuangan mereka untuk bersatu! PAS begitu rela sekali bersatu dengan PKR dan DAP walaupun dasar perjuangan mereka sangat berbeza dan bertentangan sama sekali! Namun, dengan UMNO yg perjuangannya ada mirip2 PAS dibuat musuh pula Dikatakan pula UMNO munafik dan sebagainya.

Kita puji sikap, akhlak dan kesabaran Dato' Seri Najib Tun Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yg masih begitu sabar dan komited tentang penyatuan yg menjadi impian seluruh umat Islam di Malaysia ini. Mereka berdua sanggup bersabar, malah sanggup untuk tidak meletakkan apa2 pra-syarat untuk duduk semeja berbincang mengenai perpaduan ummah ini. Tapi PAS tidak bersungguh2 malah mengutuk dan mencaci UMNO ...maka melalak  melolonglah para penyokong PAS kerana terpengaruh dengan pemimpin PAS...

Itu sikap Presiden UMNO dan Timbalannya. UMNO tidak punya "mursyidul am". Tapi apa pula kata "mursyidul am" parti yg mengaku "sangat Islam" ini? Begitukah sifat akhlak seorang "mursyidul am" parti yg "sangat Islam"? Kita pinta dan pohon kepada Allah swt sahaja supaya diberikan sedikit cahaya "hidayah"Nya kepada insan yg "konon"nya menjadi "penunjuk umum" PAS ini. Bukan apa, hatinya sangat "hitam" gelemat..!!

No comments:

Post a Comment